logi sisse parooliga | id-kaardiga
Uudised
... ja arhiiv
Kalender
Mis teoksil
Koolid
Liikmete nimekiri
Liidust
Üldinfo
Juhatus
EML juhatus
Kontakt
Lingid
Trükised ja õppematerjalid
Toetusprogramm NOOR INSTRUMENTALIST
IGAL LAPSEL OMA PILL
Konkurss 2020
Rahvusvaheline koostöö
Arhiiv
Vana leht
Tööpakkumised
... ja "otsin tööd"

KONKURSS 2017


» Tulemused
» Kontakt
» Reglement
» Konkursi hindamisjuhend ja hindamistabel
» Registreerimisleht
» Regionaalsete voorude võitjad ja eriauhindade pälvijad
» Vabariikliku konkursi regionaalsete voorude ajakava
» Nõuded fagotiõpilastele
» Nõuded flöödiõpilastele
» Nõuded klarnetiõpilastele
» Nõuded klaveriõpilastele
» Nõuded klavessiiniõpilastele
» Nõuded metsasarveõpilastele
» Nõuded oboeõpilastele
» Nõuded oreliõpilastele
» Nõuded plokkflöödiõpilastele
» Nõuded saksofoniõpilastele
» Nõuded trompeti ja madalate vaskpillide õpilastele
» Lõppvoorude ajakava
» Ajakava. FLÖÖT. 4.03.2017 Keila Muusikakool
» Ajakava. PLOKKFLÖÖT. 4.03.2017 Keila Muusikakool
» Ajakava. SAKSOFON 5.03.2017 Nõmme Muusikakool
» Ajakava. KLAVESSIIN 18.03.2017 Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia orelisaal
» Ajakava. KLAVER 11.-12.03.2017 H. Elleri nim. Muusikakool
» Ajakava. OREL 18.03.2017 Gustav Adolfi nim. Muusikakool
» Ajakava. METSASARV 18.03.2017 Tartu I Muusikakoolis
» Ajakava. OBOE, FAGOTT, KLARNET 19.03.2017 Nõmme Muusikakool
» Ajakava VASKPILLID 25.03.2017 Tallinna Muusikakeskkool

Konkurss “Parim noor instrumentalist 2017”

Konkurss toimub koostöös vanamuusikafestivaliga CECILIANA

Nõuded klavessiiniõpilastele 

“ Parim noor instrumentalist 2017 “ konkurss klavessiiniõpilastele koosneb ühest vabariiklikust voorust.

I vanuseaste (kuni 10-aastased)
kahe erineva karakteriga pala

II vanuseaste (11-12-aastased)
1. Bachi väike prelüüd
2. Tehniline pala (näit Scarlatti sonaat, tantsud barokist kaasajani, sonaadi kiire osa)

III vanuseaste (13-14-aastased)
1. Suurvorm, milleks on kas: a. klassikalise sonaadi I osa b. Süit kolme osaga, millest prelüüdi võib samuti lugeda süidi osaks c. Fantaasia (näit Telemann) d. variatsioonid
2. Karakterpala (näit. palad prantsuse, inglise heliloojatelt või kaasaja heliloojatelt näi.t Eesti heliloojate klaveripalad lastele)

IV vanuseaste (15-16-aastased)
1. J.S. Bachi Prelüüd ja fuuga (vaba valik HTK I või HTK II) või 3-häälne inventsioon
2. Palad või Süit (5-6 min) inglise või itaalia stiilis

V vanuseaste (17-19-aastased)
1. J.S. Bachi Prelüüd ja fuuga (vaba valik HTK I või HTK II)
2. Palad või Süit (5-6 min) prantsuse või saksa stiilis

Kava esitatakse peast.

Õpilaste vanust arvestatakse 01.01. 2017 seisuga.

Konkursile registreerides tuleb täita registreerimisleht. Registreerimisleht palume saata tähtajaga hiljemalt 20. veebruar aadressile muusikakoolid@gmail.com  

„Parim noor instrumentalist 2017“ vabariiklik konkurss toimub L 18. märsil 2017 Eesti Muusika-ja Teatriakadeemia Orelisaalis koostöös vanamuusikafestivaliga Ceciliana

Žürii töös osalevad Imbi Tarum, Kristiina Are ja Saale Fischer

1. Imbi TARUM on üks hinnatumaid vanamuusikainterpreete Eestis, olles nii särav klavessiinisolist kui ka ansamblipartner mitmetes erinevates kammer- ja orkestrikoosseisudes nii meil kui ka mujal maailmas. Ta on hinnatud pedagoog, kes on pannud aluse professionaalsele klavessiiniõpetusele ja loonud tugeva klavessiinimängijate koolkonna Eestis (alates 1991. aastast töötab ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias klavessiini- ja basso continuo õppejõuna, aastast 1996 dotsent, aastast 2013 professor) ja kelle meistriklasse on toimunud mitmetes mainekates muusikakõrgkoolides Euroopas. Ta on 2015.aasta sügisest EMTAs avatud vanamuusikakeskuse eestvedaja ja arendaja ning Eesti Klavessiinisõprade Tsunfti asutajaliige ja esimees alates 2001. aastast. Imbi Tarum on olnud mitmesuguste festivalide, kontserdisarjade korraldaja ja kunstiline juht ning erinevate muusikaliste institutsioonide nõukogude liige. Olulisim on olnud rahvusvahelise Klavessiinifestivali kunstilise juhi ja peakorraldaja töö, tänu millele on Eestisse jõudnud palju silmapaistvaid interpreete tervest maailmast. Imbi Tarum on 2016 aasta Kultuurkapitali preemia laureaat.

2. Kristiina ARE alustas klavessiiniõpinguid Tallinna Riiklikus Konservatooriumis Imbi Tarumi juhendamisel 1991. aastal. 1994–1998 õppis Pariisi Erik Satie konservatooriumis Elisabeth Joyé klavessiiniklassis, mille lõpetas kõrgeima tunnustusega 1er prix avec la félicitation du jury. Aastal 2015 omandas magistrikraadi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias. Kristiina Are muusikuks kujunemist on peale tema otseste juhendajate mõjutanud oluliselt mitmed rahvusvaheliselt tunnustatud interpreedid ja muusikateadlased: Pierre Hantai, Edoardo Bellotti, Joel Speerstra jt. 2005–2015 tegeles aktiivselt pedagoogitööga Tallinna Muusikakeskkoolis ja Rakvere muusika- ja kunstikoolis KAUR. Ta on õpetanud klavessiini ja basso continuot Ajalooliste klahvpillide- ja orkestrilaagris alates aastast 2000. Hetkel tegutseb vabakutselise interpreedina ning jätkab õpinguid EMTA doktorantuuris. Kristiina Are on Eesti Klavessiinisõprade Tsunfti juhatuse ja Eesti Interpreetide Liidu liige.

3. Saale FISCHER saavutuste hulka võib lugeda esimese eestlasest klavessinistina pääsemise J. S. Bachi konkursile Leipzigis (2006) ning II koha võitmine D. Buxtehude konkursil Tallinnas (2007). Temast on kujunenud oodatud ansamblipartner, kes on esitanud nii klavessiinil kui orelil kammermuusikat kui suurteoseid renessansist klassitsismini.

Õpilasena Vanalinna Hariduskolleegiumi Muusikakoolist alguse saanud huvi varase muusika vastu viis Saale edasi õppima esmalt Otsa-kooli (õp Reinut Tepp), seejärel Eesti Muusika- ja Teatriakadeemiasse (prof I. Tarum) ja Saksamaale Trossingeni muusikakõrgkooli, kus omandas 2010. aastal magistrikraadi ajalooliste klahvpillide erialal prof. Marieke Spaansi juures. Lisaks on ta täiendanud end mitmetel meistrikursustel klavessiini- ja kammermuusika alal Euroopas.

Ta on 2014. aastal asutatud barokkansambli Floridante üks eestvedajatest ning osaleb klavessiini- ja barokkmuusikat populariseeriva Eesti Klavessiinisõprade Tsunfti asutajaliikmena aktiivselt selle ettevõtmistes. Interpreetide Liidu liige alates 2012. aastast. Samuti on Saale nõutud muusikakriitik kultuurilehes Sirp ja ajakirjas Muusika.

Käesoleval ajal õpetab Saale Fischer klaverit Tallinna Euroopa Koolis ning jätkab õpinguid EMTA doktorantuuris. Samuti on ta kaastoimetajaks väljaandele The Contemporary Harpsichordist (Bellmann Musik, 2014).

harju

Copyright EML 2016